אישור העברת זכויות בנכס (אישור לטאבו)
מהו אישור לטאבו?
על פי סעיף 324 לפקודת העיריות (נוסח חדש), העברת זכויות בנכס מותנית בהמצאת אישור עירייה המופנה לרשם המקרקעין.
אישור זה מעיד על סילוק חובות של בעל הנכס כגון: ארנונה, היטל השבחה.
תוקף תחולת האישור ירשם על גביו והינו בהתאם למועד האחרון בגינו שולם חשבון הארנונה.
כיצד משלמים?
הטיפול בבקשה כרוך בתשלום מיסי הארנונה לתאריך המבוקש וכן אגרת אישור.
יש לציין כי התשלום נעשה באמצעות כרטיס אשראי או בהפקת שובר תשלום לכלל הבנקים ולרבות בנק הדואר (גם לבעלי הוראת קבע).
כיצד ניתן להגיש את הבקשה?
- למילוי בקשה מקוונת
- הגעה פיזית למחלקה (יש להגיע עם צילום כל המסמכים), בכתובת בפרטי הקשר המופיעים מטה.
מסמכים נדרשים, לפי סוג האישור המבוקש:
אישור להעברת זכויות בפנקסי המקרקעין (טאבו) |
|
תעודה להסדרת הליך רישום הבעלים ברשם המקרקעין |
|
אישור עירייה על העדר חובות |
|
הארכת תוקף |
|
קבלת האישור:
- אישור להעברת זכויות בטאבו- האישור יהיה מוכן בתוך כשלושה שבועות (בתנאי שאין חריגות בנייה).
- תעודה להסדרת הליך רישום הבעלים ברשם המקרקעין- האישור יהיה מוכן בתוך כשלושה שבועות (בתנאי שאין חריגות בנייה).
- אישור עירייה על העדר חובות- האישור יהיה מוכן בתוך 1-2 ימי עסקים. שימו לב: (לא מדובר באישור לטאבו -אלא באישור פנימי לבנק)
הארכת תוקף האישור:
ניתן להאריך את תוקף אישורים 1 ו-2, בתנאי שהאישור המקורי הופק בשנת הכספים השוטפת.
יצירת קשר:
אגף ההכנסות וארנונה


